Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv úrovně ekologické gramotnosti učitelů na úroveň ekologické gramotnosti žáků vybraných škol v regionu Žatec
Svobodová, Silvie ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu úrovně ekologické gramotnosti učitelů základních škol na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol v regionu Žatec. Práce navazuje na diplomovou práci Silvie Svobodové z roku 2013 Vliv environmentální výchovy na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol regionu Žatec a doplňuje závěry týkající se míry vlivu environmentální výchovy na ekogramotnost žáků 2. stupně. Zkoumá rozsah vlivu úrovně environmentální gramotnosti učitelů na úroveň environmentální gramotnosti žáků. Teoretická část práce obsahuje včetně literárních rešerší charakteristiku žateckého regionu. V úvodu praktické části je prezentován souhrn rozsahu environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty praktikované na testovaných základních školách. Šetření bylo realizováno formou sekvenčního smíšeného výzkumu, schéma QUAN-qual. Dotazníkové testování proběhlo v červnu 2015 s 84 respondenty, 13 muži a 71 ženami. Strukturovaného rozhovoru se v říjnu 2015 zúčastnilo 12 učitelů, z toho 8 žen a 4 muži. Rozbor rozsahu a úrovně environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty na testovaných školách regionu Žatec potvrdila poměrně příznivé výsledky. Testování učitelů prokázalo v porovnání s žáky vyšší zastoupení environmentálně gramotných respondentů, 38%, ovšem předpokládaná přímá úměra mezi úrovní učitelů...
An Ecolinguistic Approach to Foreign Language Teaching: The Stories We Live by in Textbooks of French as a Foreign Language
Schlindenbuchová, Magdalena ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Tato práce představuje propojení výuky cizího jazyka s životním prostředím pomocí teorie ekolingvistiky, která vysvětluje neoddělitelnost jazyka od životního prostředí. Cílem této práce je ilustrovat význam ekolingvistického přístupu pro výuku cizích jazyků prostřednictvím ekokritické analýzy diskurzu provedené na učebnicích francouzštiny jako cizího jazyka. K této analýze byl využit ekolingvistický nástroj příběhy, kterými žijeme. Analýza zkoumala, do jaké míry učebnice podporují environmentální povědomí a ekologickou komunikativní kompetenci. Analýza se týkala dvou učebnic, Totem a Saison, ve kterých zkoumala typ reprezentace příběhů a polaritu příběhů z pohledu principů hlubinné ekologie. Výsledky ukazují tendenci učebnic směrem k ambivalentnímu obsahu. Přítomnost ekologické reference v obsahu učebnic, která byla také analyzována, se ukázala být celkově nedostatečná. Provedené analýzy byly prezentovány jako model pro potenciální evaluaci učebnic jednotlivými učiteli. Práce se snaží rovněž podpořit další výzkum ekologického aspektu ve výuce cizích jazyků a zejména v učebnicích. KLÍČOVÁ SLOVA ekolingvistika, příběhy, kterými žijeme, environmentální výchova, výuka francouzštiny, ekologická komunikativní kompetence, ekologické povědomí, učebnice
Srovnání environmentálního uvědomění žáků z tradičních a alternativních základních škol
Sokolíková, Eliška ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Kroufek, Roman (oponent)
Práce se zabývá porovnáním environmentálního uvědomění žáků 2. stupně z tradičních a alternativních základních škol. Kvalitativní výzkum byl prove- den pomocí skupinových rozhovorů, ve kterých se žáci vyjadřovali k jednotli- vým předem určeným environmentálním tématům a uváděli příklady vlastního chování a zkušeností v daných oblastech, které poukazují na míru jejich skuteč- ného uvědomění v přístupu k ochraně životního prostředí. Koncepce rozhovoru je zvolena tak, aby bylo možné odhalit jednotlivé faktory, které mohou mít na environmentální uvědomění vliv (škola, rodina, zájmové kroužky atd.). Jed- notlivé školy, ze kterých byli žáci vybíráni, byly kromě rozřazení na tradiční a alternativní školy porovnávány také na základě jejich přístupu k ochraně životního prostředí pomocí předem stanovených kritérií. Mezi tato kritéria patří například zjištění, zda má škola aktivního environmentálního koordiná- tora, zda se škola proaktivně staví k ochraně životního prostředí a snaží se v tomto ohledu motivovat své žáky, zda a do jaké míry se ve škole třídí odpad apod. V práci jsou popsány hlavní faktory, které se podle výsledků našeho vý- zkumu na ovlivnění environmentálního uvědomění žáků mohou podílet (ro- dina, škola, internet a další média, zájmové kroužky, vztah k přírodě a další). Porovnání přístupu...
Vliv úrovně ekologické gramotnosti učitelů na úroveň ekologické gramotnosti žáků vybraných škol v regionu Žatec
Svobodová, Silvie ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu úrovně ekologické gramotnosti učitelů základních škol na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol v regionu Žatec. Práce navazuje na diplomovou práci Silvie Svobodové z roku 2013 Vliv environmentální výchovy na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol regionu Žatec a doplňuje závěry týkající se míry vlivu environmentální výchovy na ekogramotnost žáků 2. stupně. Zkoumá rozsah vlivu úrovně environmentální gramotnosti učitelů na úroveň environmentální gramotnosti žáků. Teoretická část práce obsahuje včetně literárních rešerší charakteristiku žateckého regionu. V úvodu praktické části je prezentován souhrn rozsahu environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty praktikované na testovaných základních školách. Šetření bylo realizováno formou sekvenčního smíšeného výzkumu, schéma QUAN-qual. Dotazníkové testování proběhlo v červnu 2015 s 84 respondenty, 13 muži a 71 ženami. Strukturovaného rozhovoru se v říjnu 2015 zúčastnilo 12 učitelů, z toho 8 žen a 4 muži. Rozbor rozsahu a úrovně environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty na testovaných školách regionu Žatec potvrdila poměrně příznivé výsledky. Testování učitelů prokázalo v porovnání s žáky vyšší zastoupení environmentálně gramotných respondentů, 38%, ovšem předpokládaná přímá úměra mezi úrovní učitelů...
Environmentální šetrnost v životním způsobu současných mladých trampů aneb "Co jsem si do lesa přines, to si odnesu."
Sobotková, Jana ; Novotná, Hedvika (vedoucí práce) ; Braun Kohlová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce představuje pokus o odhalení a interpretaci případných prvků environmentální šetrnosti v reflexi životního způsobu mladých trampů, a to především v rámci každodennosti. Na základě kvalitativního přístupu zjišťuji formou polostrukturovaných rozhovorů perspektivu informátorů v rámci vybraných témat. Tato témata představuje především vlastní pojetí trampingu a s ním spojené podoby trávení volného času, postoje a preference ve vybraných oblastech životního způsobu (bydlení; potraviny a odpady; cestování, doprava a volný čas; předměty denní potřeby; odívání), vztah k přírodě, k životnímu prostředí, k ochraně přírody a reflexe současných problémů na tomto poli včetně reflexe vlastní pozice (případná pojetí odpovědnosti, rizika apod.). Zjištěná data pak interpretuji na základě vybraných teoretických konceptů, především za pomocí ekopsychologického modelu složek vztahu k přírodě Jana Krajhanzla, s důrazem na environmentální vědomí coby jednu jeho část. Dále výsledky konfrontuji s vybranými koncepty, spojenými s tématem environmentálně šetrného života (dobrovolná či záměrná skromnost, ekologický luxus atd.). Klíčová slova: tramping, (alternativní) životní způsob, volný čas, každodennost, subkulturní ideologie, vztah k přírodě, environmentální vědomí, environmentální šetrnost, skromnost
Výzkum metod aktualizace a modifikace informačních a vzdělávacích zdrojů s ohledem na aktuální potřeby resortu MŽP a konkrétní podmínky cílových skupin v ČR
RENTEL, a.s., Praha
Cílem je analýza a rešerše stávajících řešení včetně zahraničních (EU). Realizace pilotního běhu vybraného e-kurzu. Realizace expertního šetření e-kurzu a evaluace, optimalizace návrhu metody včetně podpůrných softwarových nástrojů. V roce 2005 byly realizované činnosti spojené s analýzou cílové skupiny - úředníci územně samosprávných celků. Proběhlo expertní šetření pilotních běhů e-kurzů a optimalizace návrhu metodiky. V rámci ověření metody byl realizován pilotní běh kurzu pro vybranou skupinu úředníků územně samosprávných celků a zástupců NNO.
Vypracování krátkodobé prognózy uplatňování informačních systémů pro aktivní informovanost úředníků územně samosprávných celků a veřejnosti v oblasti EVVO
RENTEL, a.s., Praha
Cíle projektu: 1. Zpracovat analýzy a rešerše využívaných informačních systémů v rámci členských států EU, 2. Výzkum konkrétních forem prosazování směrnice č. 90/313 EHS ve vybraných zemích EU, 3. Analýza stávajícího informačního systému, 4. Prognóza a návrh informačního systému s využitím moderních vzdělávacích technologií, 5. Návrh metodiky tvorby, údržby a aktualizace vzdělávacího obsahu v informačním systému, 6. Pilotní ověření informačního systému, 7. Metodika a návrh forem přípravy pracovníků územně samosprávných celků v rámci EVVO. Výsledky dosažené v roce 2005 jsou uvedené v přílohách.
Strategie a metodická podpora udržení a rozvoje zeleně v urbanizovaném prostoru: Využití zeleně jako nástroje podpory a účinného faktoru pro zvýšení ekologického cítění občanů v místech jejich soustředěného pohybu a pobytu
Löw & spol., s.r.o., Brno ; Zimová, Eliška
První rok řešení projektu byly provedeny analýzy různých materiálů zabývajících se vztahem zapojení veřejnosti do řešení problematiky zeleně, řešení bylo aplikováno na Agendu 21. Ve druhém roce řešení byl projekt zaměřen na možnosti environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty při zapojování společenství občanů a veřejnosti do problematiky týkající se životního prostředí, resp. zeleně v urbanizovaném prostoru.
Implementace Evropské úmluvy o krajině v rámci výukového projektu EKOLOGICA
PRAAM spol. s r.o., Písek
Projekt ECOLOGICA je určen pro pedagogy, zájmové pracovníky a rodiče, aby jim pomohl připravit a iniciovat zajímavé a poutavé vyučování a osvětu metodami projektové výuky pro jejich děti, žáky a studenty. ECOLOGICA podněcuje a pomáhá objevovat a pracovat v krajině, realizovat přímou akci, uvažovat a pracovat v souvislostech, v kolektivu si určovat své role a zájmy tak, aby výsledek práce – zejména v rámci segmentového Výukového programu ECOLOGICA – byl kolektivním dílem různě zaměřených žáků a studentů (např. redaktor, fotograf, DTP pracovník a programátor, etnograf, mediální a PR odborník, novinář, projektový manažer a další). Je zároveň i osvětovou kampaní, která probíhá v souvislosti s realizací vzdělávacího projektu ve školách. Tato kampaň má informovat veřejnost o změnách v krajině, o historických tradicích a souvislostech, o duši krajiny, která ovlivňuje její obyvatele. CD-ROM obsahuje soubor s popisem projektu (www.ecologica.cz), závěrečnou zprávu projektu a soubor s výukovým projektem.
Strategie a metodická podpora udržení a rozvoje zeleně v urbanizovaném prostoru: Využití zeleně jako nástroje podpory a účinného faktoru pro zvýšení ekologického cítění občanů v místech jejich soustředěného pohybu a pobytu.
Löw & spol., s.r.o., Brno ; Zimová, Eliška
Cílem projektu je vytvoření metodické návodu pro zapojení občanů do problematiky týkající se zeleně v urbanizovaném prostoru s využitím dokumentu AGENDA 21. Zpráva uvádí příklady realizovaných projektů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.